La nova església va substituir el vell temple medieval ubicat a la Plaça Major i que va ser construïda l'any 1387. El procés d'edificació del nou temple es va iniciar l'any 1737 (neoclàssic) i va finalitzar amb la construcció del campanar l'any 1759, un enclavament que destaca per la seva estètica i alçada. La obra va ser encarregada a Joan Barceló, gran arquitecte que també va fer el d'Alcalà de Xivert, entre d'altres.
A l´interior podem contemplar un majestuós orgue d´estil barroc amb 1475 tubs. Inaugurat l'any 1784, va ser destruït a la Guerra Civil i va quedar inutilitzable. Actualment es troba en procés de restauració per tornar-li la seva antiga esplendor.




