Aquesta obra es va construir l'any 1932 per ampliar la disponibilitat de l'aigua per a la població perquè moltes llars no tenien una cisterna a casa i necessitaven aigua, tant pel seu ús personal, com també pel bestiar i els animals de tir.
La ubicació era ideal per crear un dipòsit, perquè s'hi acumulava l'aigua pluvial i podia abastir la part sud del poble.




